Skillnad mellan versioner av "Bokprojekt - Jag är Zlatan"
Från Skolbok
Ingemar (Diskussion | bidrag) m |
Ingemar (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 1: | Rad 1: | ||
Lektionsnummer-kapitel - sidor - sidantal | Lektionsnummer-kapitel - sidor - sidantal | ||
− | + | ==1-3 1-4 sid 51-101 (50 sidor) == | |
− | + | ===5: Gruppdiskussion/övning=== | |
− | Kap 1: Vad menar Zlatan med ”du kan ta killen från ghettot men du kan aldrig ta ghettot från killen”? och vad i första kapitlet tycker ni visar det? | + | :Kap 1: Vad menar Zlatan med ”du kan ta killen från ghettot men du kan aldrig ta ghettot från killen”? och vad i första kapitlet tycker ni visar det? |
Svar: | Svar: | ||
− | Kap 2: Hur upplever Zlatan sin barndom? Ge gärna exempel ur kapitlet. | + | :Kap 2: Hur upplever Zlatan sin barndom? Ge gärna exempel ur kapitlet. |
Svar: | Svar: | ||
− | Kap 3: Vad menade Johnny med att ”alla kan inte vara vattenkammade”? | + | :Kap 3: Vad menade Johnny med att ”alla kan inte vara vattenkammade”? |
Svar: | Svar: | ||
− | Kap 4: Varför blev Zlatan rädd inför mötet med Roland? | + | :Kap 4: Varför blev Zlatan rädd inför mötet med Roland? |
Svar: | Svar: | ||
− | Individuell slutuppgift | + | ====Individuell slutuppgift==== |
"Vi från förorten flöt aldrig in riktigt" skriver Zlatan, i samband ned att han började gymnasiet. Varför är det viktigt att "flyta in" i gymnasiet? Duger det inte att bara vara sig själv? Ta gärna med exempel på hur Zlatan gjorde för att "flyta in" och varför du tycker det var bra eller dåligt. | "Vi från förorten flöt aldrig in riktigt" skriver Zlatan, i samband ned att han började gymnasiet. Varför är det viktigt att "flyta in" i gymnasiet? Duger det inte att bara vara sig själv? Ta gärna med exempel på hur Zlatan gjorde för att "flyta in" och varför du tycker det var bra eller dåligt. | ||
− | + | 6-8 sid 102-150 (48 sidor) | |
− | + | 9: gruppdiskussion/övning | |
− | + | 10-12: 8-10 sid 151-201 (50 sidor) | |
− | + | 13: gruppdiskussion/övning | |
− | + | 14-16: 11-13 sid 202-248 (46 sidor) | |
− | + | 17: gruppdiskussion/övning | |
− | + | 18-20: 14-17 sid 249-301 (52 sidor) | |
− | + | 21: gruppdiskussion/övning | |
− | + | 22-24: 18-22 sid 302-350 (48 sidor) | |
− | + | 25: gruppdiskussion/övning | |
− | + | 26-28: 23--28 sid 351-415 (64 sidor) (en extra lektion läsning) | |
− | + | 29: gruppdiskussion/övning | |
Versionen från 22 september 2022 kl. 10.21
Lektionsnummer-kapitel - sidor - sidantal
1-3 1-4 sid 51-101 (50 sidor)
5: Gruppdiskussion/övning
- Kap 1: Vad menar Zlatan med ”du kan ta killen från ghettot men du kan aldrig ta ghettot från killen”? och vad i första kapitlet tycker ni visar det?
Svar:
- Kap 2: Hur upplever Zlatan sin barndom? Ge gärna exempel ur kapitlet.
Svar:
- Kap 3: Vad menade Johnny med att ”alla kan inte vara vattenkammade”?
Svar:
- Kap 4: Varför blev Zlatan rädd inför mötet med Roland?
Svar:
Individuell slutuppgift
"Vi från förorten flöt aldrig in riktigt" skriver Zlatan, i samband ned att han började gymnasiet. Varför är det viktigt att "flyta in" i gymnasiet? Duger det inte att bara vara sig själv? Ta gärna med exempel på hur Zlatan gjorde för att "flyta in" och varför du tycker det var bra eller dåligt.
6-8 sid 102-150 (48 sidor)
9: gruppdiskussion/övning
10-12: 8-10 sid 151-201 (50 sidor)
13: gruppdiskussion/övning
14-16: 11-13 sid 202-248 (46 sidor)
17: gruppdiskussion/övning
18-20: 14-17 sid 249-301 (52 sidor)
21: gruppdiskussion/övning
22-24: 18-22 sid 302-350 (48 sidor)
25: gruppdiskussion/övning
26-28: 23--28 sid 351-415 (64 sidor) (en extra lektion läsning)
29: gruppdiskussion/övning
Vi räknar tre lektioner läsning och den fjärde lektionen gruppsamtal eller annan övning kopplad till det vi läst.
Det ger 15-18 sidor om 300 ord/lektion om 50-60 minuter, vilket är rimligt i år 9. Total tidsåtgång blir 28 lektioner, 2.5 månaders undervisning.
För den som läser snabbare än så finns extrauppgifter kopplade till varje kapitelgrupp