Skillnad mellan versioner av "AI prompter för att bedöma"
Från Skolbok
Ingemar (Diskussion | bidrag) m |
Ingemar (Diskussion | bidrag) m |
||
Rad 4: | Rad 4: | ||
[[Bedömning av arbete om varianter av abrahamitiska religioner]] | [[Bedömning av arbete om varianter av abrahamitiska religioner]] | ||
:Eleverna i nian hade gjort ett större arbete där de valt valfri variant av en abrahamitisk religion. De fick skriva fritt hemma eller i skolan, vilket satte extra hård press på mig att försöka lista ut om de använt AI , copy-paste eller annat sätt som är otillåtet vid uppsatsskrivning. Bedömningen gjordes tillsammans med svenskläraren. | :Eleverna i nian hade gjort ett större arbete där de valt valfri variant av en abrahamitisk religion. De fick skriva fritt hemma eller i skolan, vilket satte extra hård press på mig att försöka lista ut om de använt AI , copy-paste eller annat sätt som är otillåtet vid uppsatsskrivning. Bedömningen gjordes tillsammans med svenskläraren. | ||
+ | |||
+ | [[Enkel bedömning av arbete i historia]] | ||
+ | :Eleverna i år 8 hade en enkel skrivuppgift om en händelse i historien som läxa. Den skulle bedömas både enligt en matris och om de använt AI istället för att de skrivit själva, | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
[[Kategori:AI]] | [[Kategori:AI]] |
Versionen från 10 maj 2025 kl. 05.39
Bedömningsexempel med Q i SH arbetsliv
- Eleverna hade arbetat med ett arbetshäfte jag skapat. Varje fråga började med Q + frågenummer och avslutades med /Q + frågenummer för att på det viset få AI att förstå vad som var frågor och vad som var elevsvar.
Bedömning av arbete om varianter av abrahamitiska religioner
- Eleverna i nian hade gjort ett större arbete där de valt valfri variant av en abrahamitisk religion. De fick skriva fritt hemma eller i skolan, vilket satte extra hård press på mig att försöka lista ut om de använt AI , copy-paste eller annat sätt som är otillåtet vid uppsatsskrivning. Bedömningen gjordes tillsammans med svenskläraren.
Enkel bedömning av arbete i historia
- Eleverna i år 8 hade en enkel skrivuppgift om en händelse i historien som läxa. Den skulle bedömas både enligt en matris och om de använt AI istället för att de skrivit själva,