Åtgärder

Skillnad mellan versioner av "AI prompter för att bedöma"

Från Skolbok

m
m
Rad 1: Rad 1:
 
[[Bedömningsexempel  med Q i SH arbetsliv]]
 
[[Bedömningsexempel  med Q i SH arbetsliv]]
 
:Eleverna hade arbetat med ett arbetshäfte jag skapat. Varje fråga började med Q + frågenummer och avslutades med /Q + frågenummer för att på det viset få AI att förstå vad som var frågor och vad som var elevsvar.
 
:Eleverna hade arbetat med ett arbetshäfte jag skapat. Varje fråga började med Q + frågenummer och avslutades med /Q + frågenummer för att på det viset få AI att förstå vad som var frågor och vad som var elevsvar.
 +
 +
[[Bedömning av arbete om varianter av abrahamitiska religioner]]
 +
:Eleverna i nian hade gjort ett större arbete där de valt valfri variant av en abrahamitisk religion. De fick skriva fritt hemma eller i skolan, vilket satte extra hård press på mig att försöka lista ut om de använt AI , copy-paste eller annat sätt som är otillåtet vid uppsatsskrivning. Bedömningen gjordes tillsammans med svenskläraren.
  
  
 
[[Kategori:AI]]
 
[[Kategori:AI]]

Versionen från 10 maj 2025 kl. 05.32

Bedömningsexempel med Q i SH arbetsliv

Eleverna hade arbetat med ett arbetshäfte jag skapat. Varje fråga började med Q + frågenummer och avslutades med /Q + frågenummer för att på det viset få AI att förstå vad som var frågor och vad som var elevsvar.

Bedömning av arbete om varianter av abrahamitiska religioner

Eleverna i nian hade gjort ett större arbete där de valt valfri variant av en abrahamitisk religion. De fick skriva fritt hemma eller i skolan, vilket satte extra hård press på mig att försöka lista ut om de använt AI , copy-paste eller annat sätt som är otillåtet vid uppsatsskrivning. Bedömningen gjordes tillsammans med svenskläraren.